З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про захист прав споживачів Стаття 17. Права споживача у сфері торговельного та інших видів обслуговування
2. Споживач має право на вільний вибір продукції.
Продавець (виконавець) зобов'язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції.
Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
Стаття 19. Заборона нечесної підприємницької практики
1. Нечесна підприємницька практика забороняється.
Нечесна підприємницька практика включає:
2) будь-яку діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є
агресивною.
4. Агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає чи може вплинути на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції.
При встановленні того, чи містить підприємницька практика елементи примусу, докучання або неналежного впливу, до уваги береться:
5) загроза здійснити незаконні або неправомірні дії.
5. Як агресивні забороняються такі форми підприємницької
практики:
1) створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати;
Перелік форм агресивної підприємницької практики не є вичерпним.
6. Правочини, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.
Цивільний Кодекс України.Стаття 1166. Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду
1. Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи,
а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.Вывод: 1. Могут ли Вас заставить
купить испорченный Вами товар? -однозначно нет... такие требования
не законны и нарушают Ваши права. Т.к. испорченный товар, это не нужный Вам ассортимент, и вообще может вы не собирались вовсе его покупать... (читаем Закон о защите прав потребителя). В таких случаях нужно аргументировать отказ 17й и 19й статьёй, и необходимо писать жалобу (как правило вопросы при этом сразу отпадают и никто из продавцов уже не хочет Вас ничего заставлять).
2. Могут ли с Вас взыскать в судебном порядке материальный ущерб понесённый магазином? Могут. Необходимо было им составить "акт", вызвать милицию для установления Вашей личности, а затем подать на Вас в суд, предварительно отправив письмо с предложением добровольно оплатить нанесённый ущерб. А затем в судебном порядке ещё возложить на Вас расходы по уплате гос. пошлины и юридические расходы. Вы своими действиями (пусть и не намеренными) принесли материальный ущерб, который с Вас таки могу взыскать
.
P/S
Кто из нас был прав в данной ситуации? И чего можно от таких ситуаций ожидать.
Это случайность, которая могла случится с любым, формально Вы могли попросить продавца показать Вам товар, и проконсультировать (на то они и нужны). Ну или взять товар с рук продавца, в таком случае ещё бы согласился что вина была бы продавца, который передал Вам чайник без закреплённой крышки.
А вот что ожидать от таких ситуаций? Вот такого безграмотного поведения, которое проявили продавцы и охранники по отношению к Вам. Акта не было, думаю Вам переживать нечего. Чисто по-человечески правильно поступили, слать всех лесом, пусть работают лучше