Автор Тема: Сечение силового кабеля!  (Прочитано 4912 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн wolf-obolon >>

  • Посетитель
  • Сообщений: 194
  • Пол: Мужской
  • Регион: Киевский
Сечение силового кабеля!
« : 27 Июня 2008, 12:06:53 »
Силовий кабель
Для деяких компонентів (джерел сигналу й эквалайзерів , наприклад) у більшості випадків можна використати вже наявну силову проводку. Окремі ж підсилювачі (підвищеної потужності) споживають істотно більший струм . Проводка, наявна в автомобілі, не розрахована на це. Крім того, оскільки вся проводка в автомобілі зібрана в монтажні джгути, виникає небезпека взаємного впливу "автомобільних" й "звукових" ланцюгів. Виходячи із цього, рекомендується вести позитивне проведення живлення безпосередньо на акумулятор навіть у тому випадку, коли магнітола є єдиним компонентом системи. Крім того, потужність вбудованого підсилювача магнітоли невелика і навіть невеликі втрати живлячої напруги відчутні. У випадку ж використання зовнішнього підсилювача ця вимога обов'язково. Мінусове живлення системи звичайно з'єднують із кузовом машини. Він повинен бути максимально коротким , а його перетин - не менше перетину плюсового проведення . З'єднання з корпусом варто робити через незафарбований метал кузова. Деякі автомобілі мають оцинкований кузов, у цьому потрібно використати одну із крапок заземлення, передбачених виробником, щоб уникнути появи шумів у системі. Коли кузов автомобіля не новий , перехідне опір зварених швів збільшується, тому для зменшення спадання напруги в цьому випадку треба мінусову проводку також з'єднати безпосередньо із клемою акумулятора.
При монтажі силової проводки потрібно насамперед пам'ятати про дотримання вимог безпеки . Необхідно враховувати: чи прийдеться прокладати проводку по кутах , через двері або в моторному відсіку? Такого роду проблеми висувають особливі вимоги до вибору кабеля . Він повинен бути гнучкий; з товстою ізоляцією, не розм'якшуватися при високих температурах і не тріскатися при низьких. Особливо це відноситься до ділянок силової проводки, що пролягає в моторному відсіку.
Застосування твердої проводки з легкою , що тріскається ізоляцією , може бути пожежонебезпечно . Щоб запобігти загорянню у випадку короткого замикання силової проводки, необхідно ввести в ланцюг плавкий запобіжник. Його встановлюють у розрив силової проводки поблизу від плюсової клеми акумулятора. Держач запобіжника повинен бути надійно закріплений. Струм спрацьовування запобіжника вибирається на 20...30% більше максимального споживаного системою струму . Це не заважає нормальній роботі, але гарантує негайне відключення ланцюга при короткому замиканні.
При прокладці силової проводки в моторний відсік можна просвердлити отвір у моторному щиті або використати вже наявне біля кермового стовпчика й монтажного блоку . Прокладка проведення через отвори з гострими металевими краями вимагає гумових ущільнювачів. У моторному відсіку бажано додатково захистити проведення гофрованою трубкою. Він не повинен бути натягнутим, а у вільних місцях його необхідно закріпити за допомогою монтажних хомутів або обв'язки.
При виборі силових проводів ураховують особливості того або іншого типу, звертаючи особливу увагу на їхній перетин . Традиційно його вимірюють в одиницях American Wire Gauge (скорочено AWG), або просто gauge (калібр). Проведення й аксесуари до них (розподільники, рознімання, власники запобіжників й ін.) в усім світі випускають саме під таким маркуванням . Щоб довідатися перетин проведення для вашої системи, насамперед потрібно визначити максимальний споживаний струм і довжину кабелю. Потім скористайтеся відомостями в табл. 1 [5], використовуваної РАЗКА (Російською Асоціацією Змагань і Конкурсів по АвтоЗвуку ) при оцінці якості установки :


I (А)   Мінімальный перетин провода по AWG [діаметр, мм]
0 - 20 _______________14[2]_____10[3]____10[3]____8[4.25]____8[4.25]___8[4.25]___8[4.25]___8[4.25]
20 - 35______________10[3]_____10[3]____8[4.25]___8[4.25]___8[4.25]___4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]
35 - 50______________8[4.25]___8[4.25]___8[4.25]___4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]
50 - 65______________8[4.25]___8[4.25]___4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____2[7.5]
65 - 85______________4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____2[7.5]____2[7.5]____2[7.5]____1[9.5]
85 - 105_____________4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____2[7.5]____2[7.5]____2[7.5]____2[7.5]____1[9.5]
105 - 125____________4[6.5]____4[6.5]____4[6.5]____2[7.5]____2[7.5]____1[9.5]____1[9.5]____1/0[11]
125 - 150____________2[7.5]____2[7.5]____2[7.5]____1[9.5]____1[9.5]____1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]
150 - 225____________1[9.5]____1[9.5]____1[9.5]____1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]
225 - 300____________1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]___1/0[11]
Довжина провода (м)___1_______1...2______2...3_____3...4______4...5______5...6_____6...7_____7...8

Для поліпшення енергетичних показників системи бортового електроживлення паралельно акумулятору приєднують конденсатор, причому встановлюють його якнайближче до найбільш критичного споживача енергії в аудіосистемі. Це дозволить компенсувати спадання напруги, що виникає на сполучних проводах на піках потужності. Установка конденсатора виправдана навіть при використанні магнітоли без додаткових компонентів - у цьому випадку значно поліпшується відтворення піків сигналу, звучання перестає бути "затиснутим".
Нижче наведена таблиця перевода перетину провідника :
A.W.G______Площа в мм. кв.
1/0 ____________53.508
1______________42.406
2______________33.625
3______________26.663
4______________21.150
6______________13.296
8______________8.366
10_____________5.260
12_____________3.309
14_____________2.083
16_____________1.307
18_____________0.821